at gøre Danmarks Morris 8-biler så originale og velkørende som muligt.

Historie

Klubben blev dannet i november 1989. da Ejgil Jensen og Willy Buck fik ideen til at starte en klub udelukkende for Morris 8 biler. Det førte til en stiftende generalforsamling den 10. marts 1990 i Herning, hvor klubben fik sit navn - Morris 8 Klub Danmark. I dag tæller klubben godt 100 medlemmer, fordelt over hele landet, og med enkelte udenlandske medlemmer.

Arrangementer

Ved klubbens arrangementer og via medlemsbladet kan man få indblik i Morris 8’ ernes spændene historie og tekniske spidsfindigheder. Endvidere er der i klubben en konstant søgen efter de steder, hvor man endnu kan få de rigtige reservedele - eller hvor de eventuelt fremstilles.

Medlemsblad

Klubben har et medlemsblad der udkommer 3-4 gange årligt. Her finder du grundige artikler, der hjælper dig til at restaurere bilen, meddeleser om arrangementer, og du har som medlem desuden mulighed for at annoncere efter reservedele.